MENÜ

Legjobb német autók

BMW M5

 

Az F90 M5 a G30 5-ös sorozatra épül , és összkerékhajtású ("xDrive") hajtásláncot használ, ez az első alkalom, hogy az M5 nem hátsókerék-hajtású. Az összkerék-hajtás azonban a hátsó kerekek felé van tolódva. Beállítható úgy is, hogy csak a hátsó kerekekre küldjön áramot, ha az elektronikus menetstabilizáló (ESC) ki van kapcsolva. A sebességváltó 8 sebességes ZF GA8HP75Z automata.

Az M5-ös külsejét Seungmo Lim tervezte. Az autót a Gamescomon mutatták be 2017 augusztusában, hogy elősegítsék a Need for Speed ​​Payback elindítását . Az M5-öt a Frankfurti Autószalonon is bemutatták 2017 szeptemberében. Az M5-öt a szokásos 5-ös sorozatú modellek mellett gyártják a németországi BMW Dingolfing-gyárban .

Az F90 M5 álló helyzetből 100 km/h-ra (62 mph) 3,4 másodperc alatt gyorsul, 200 km/h-ra (124 mph) pedig 11,1 másodperc alatt. Birodalmi mérések szerint 60 mph (97 km/h) 2,8 másodperc alatt, 100 mph (161 km/h) pedig 6,6 másodperc alatt érhető el. Az álló negyed mérföldet 10,9 másodperc alatt érik el, így az M5 iterációja 10 másodperces autóvá válik. A végsebesség 250 km/h (155 mph), a behatárolt végsebesség pedig 305 km/h (190 mph) az opcionális M vezetői csomaggal. Az összkerék-meghajtású alkatrészek súlya ellenére az F90 M5 tömege körülbelül 40 kg-mal (88 fonttal) alacsonyabb, mint az előző generációs M5.

2017 decemberében az F90 M5 beállította a Guinness-rekordokat a „leghosszabb folyamatos járműsodródás” és a „leghosszabb ikerjármű-sodródás (vízzel támogatott)” kategóriában , 374, illetve 79 km-es (232 és 49 mérföldes) távolsággal.  Az F90 M5 7:38.92-es nürburgringi köridőt jegyzett a Sport auto tesztjén.

Asztali nézet